علم روانشناسی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مشهورترین یافته در زمینه روانشناسی اجتماعی ممکن است مطالعه استنلی میلگرام در پیروی از اقتدار باشد ، اما کتابهای درسی به سختی نشان می دهند که چرا اینقدر عمیق است. اجداد ما هنگام همکاری بیشتر احتمال زنده ماندن و تولید مثل داشتند ، اما شرکت کنندگان در مطالعه Milgram این هنجار مهم را نقض کردند. نکته مهم دیگری که در مورد مطالعه از آن غافل می شویم: به ندرت اتفاق می افتد که یک شخصیت معتبر به شخصی دستور دهد کاری را انجام دهد که در واقع برای افراد دیگر مضر است. آیا می توانید به یک یافته تحقیق فکر کنید که فکر مردم در مورد طبیعت انسان را تغییر دهد؟ طی دو دهه گذشته ، من لذت بردن از گشت و گذار در خیابانهای تابستانی ونکوور ، بریتیش کلمبیا ، بحث در مورد ایده های عمیق با مارک شالر ، استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا ، و نویسنده تعدادی از مطالعات در مورد موضوعات مختلف از نوع دوستی را تجربه کردم. به بیگانه ستیزی شالر یک روشنفکر درخشان است ، اما کسی نیست که خودش را خیلی جدی بگیرد. برای او ، فکر کردن در مورد افکار عمیق بیشتر به یک ورزش تفریحی شبیه است تا یک کار سخت ، با دوز خوبی از شوخ طبعی بی احترامی که بین بینش جدی پاشیده شده است. یکی از محصولات پیاده روی طولانی و گفتگوهای پرطرفدار ما مقاله ای بود که هرم کلاسیک انگیزه های انسانی را بر اساس بنیادی تکاملی بازسازی می کند ، که من اینجا و اینجا در مورد آن صحبت کردم. در آخرین پست خود ، من مصاحبه ای پیوند دادم که در آن شالر درباره تحقیقات قابل تأمل خود درباره ارتباط بین بیماری ، تعصب و ظهور هنجارهای اجتماعی صحبت کرد. در طی همان مصاحبه ، من همچنین از شالر خواستم یک یافته تحقیقاتی را معرفی کند که باعث تغییر روش تفکر ما درباره ماهیت انسان شده است. وی آنچه را که شاید شناخته شده ترین یافته از حوزه روانشناسی اجتماعی باشد معرفی کرد: مطالعه استنلی میلگرام پیروی از اقتدار. اما شالر استدلال کرد که پیام خانه از تحقیقات میلگرام چیزی نیست که روانشناسان به طور معمول به دانشجویان خود می گویند. در حقیقت ، شالر استدلال کرد که نحوه ارائه پیروی از تحقیق کلاسیک در کتابهای درسی روانشناسی "به سختی سطح اینکه چرا چنین یافته عمیقی است خراشیده می شود." (او سریع متوجه شد که من دو عنوان کتاب درسی نوشتم که در آنها نیز فقط سطح آن را خراش داده ام). مقاله پس از تبلیغات ادامه می یابد تحقیقات کلاسیک میلگرام اگر تا به حال یک دوره روانشناسی گذرانده اید ، احتمالاً آزمایشات Milgram را به خاطر می آورید. هدف از این کار این بود که یک موضوع واقعی به این باور می رسد که وی در مطالعه تأثیرات مجازات بر یادگیری "معلم" خواهد بود. وظیفه معلم این است که هر بار که یادگیرنده اشتباه می کند ، یک شوک الکتریکی دردناک ایجاد کند ، با استفاده از یک ژنراتور شوک به نظر شوم با 30 اهرم (زیر آن برچسب هایی از "شوک خفیف" تا "شوک متوسط" تا "شوک شدید" وجود دارد) و سپس به "شوک بسیار شدید" "شوک شدید" و "خطر: شوک شدید"). در سه اهرم آخر شوک ساده "XXX" در زیر نوشته شده است. برای واقعی کردن ، یک نمونه شوک به "معلم" وارد شد و از او خواسته شد سطح آن را حدس بزند. این صدمه دید ، و افراد حدس زدند که این یک شوک شدید است ، اما آزمایش پاسخ منفی داد ، این فقط شماره 3 از 30 بود ، در محدوده "شوک خفیف". "یادگیرنده" در این تحقیق در واقع یکی از همفکران آزمایشگر بود ، یک مرد میانسال که پس از انتخاب برای دریافت شوک ها ، از وجود بیماری قلبی گفت. آزمایشگر با گفتن اینکه این شوک ها دردناک خواهد بود ، اما "هیچ آسیب دائمی به بافت" نخواهند داد. سپس یادگیرنده به چیزی شبیه صندلی برقی در اتاق مجاور محکم می شود. به محض شروع آزمایش ، او اشتباهات زیادی انجام داد. اگر شما "معلم" بودید به شما آموزش داده می شود که برای هر خطا به او ضربه وارد کنید و برای خطای بعدی به سمت اهرم شوک بعدی بروید. در اوایل ، یادگیرنده شروع به اعتراض کرد. در ابتدا ، او فقط فریاد زد ، "اوه". پس از آن ، "هی ، این شوک واقعاً دردناک است!" بعداً ، او شروع به فریاد زدن کرد: "بگذارید اینجا بیرون بیایم ، قلب من واقعا مرا آزار می دهد." به یاد داشته باشید که او روی صندلی شوک آور بسته شده بود و (احتمالاً) نمی توانست خودش را آزاد کند. اگر معلم از آزمایشگر بخواهد که فراگیر را بررسی کند ، او به سادگی می گوید که این شوک ها هیچ آسیب دائمی در بافت ایجاد نمی کنند و به معلم دستور می دهد تا سطح شوک بعدی را ادامه دهد. اگر شرکت کننده اعتراض خود را ادامه می داد ، آزمایشگر دستور می دهد: "آزمایش به ادامه شما نیاز دارد." مقاله پس از تبلیغات ادامه می یابد در برخی از مواقع ، پس از فریاد زیاد ، فرد مبتلا به بیماری قلبی به سادگی ساکت می شود و حتی پاسخی نمی دهد. به جای متوقف کردن ، آزمایشگر به معلم دستور داد: "هیچ پاسخی را به عنوان یک پاسخ اشتباه تلقی نکنید و به مرحله شوک بعدی بروید." قسمت به یادماندنی - بخشی که در کتابهای درسی روانشناسی تأکید شده است - بیش از 60 درصد افراد با تمام اینها مطیع آزمایشگر بودند و شوکهایی را تا سطح 450 ولت "XXX" وارد کردند.

  • ۹۹/۱۲/۱۲
  • amirreza asadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی