علم روانشناسی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

چه کسانی به اسکیزوفرنی مبتلا می شوند
یک کارشناس ارشد پزشکی در زمینه انگلی ، با اشاره به ارتباط بین عفونت توکسوپلاسما و اسکیزوفرنی گفت: عفونت توکسوپلاسما که منبع اصلی انتقال آن به گربه ها است ، وارد بافت مغز می شود و منجر به اسکیزوفرنی و همچنین استفاده از گوشت نپخته می شود. "شیر غیرپاستوریزه. تخمهای خام و خاک آلوده نیز از روشهای انتقال این بیماری است.

 دانشگاه علوم پزشکی تهران ، اسکیزوفرنی را بیماری روانی جدی و مزمن توصیف کرد و گفت: "اسکیزوفرنی یک بیماری روانی جدی ، مزمن و ناتوان کننده است که اغلب به طور قاطع شناسایی نشده است".

با این حال ، علاوه بر عوامل ژنتیکی ، عوامل محیطی در اتیولوژی از ویژگی های اصلی بیماری یعنی نقص ساختاری و عملکردی پیروی می کنند.

کارشناس ارشد انگل های پزشکی در کالج بهداشت عفونت با انگل های توکسوپلاسما را عامل مهم محیطی در اسکیزوفرنی دانست و تعیین کرد: تماس با گربه ها منجر به آلودگی به انگل های توکسوپلاسما می شود ، به طوری که این انگل وارد عضلات و بافت های مغزی افراد مبتلا می شود. مصونیت کم سیستم های بدن بر دوپامین تأثیر می گذارد ، که منجر به اختلالات مغزی و در نهایت اسکیزوفرنی می شود.

وی افزود: "علاوه بر تماس با گربه و سگ ، استفاده از گوشت نپخته ، تخم مرغ خام ، شیر غیر پاستوریزه و آب آلوده نیز می تواند از عوامل ایجاد انگل توکسوپلاسما باشد." با این حال ، سقط جنین در زنان باردار و مرگ بیماران مبتلا به ایدز از پیامدهای این انگلی است.

وی توهم را از علائم اسکیزوفرنی و خاص دانست: ظهور توهم در فرد ، ضعف ارتباطی و عملکردهای شغلی ، ایجاد باورهای غلط در مورد ارتباط با افراد خاص ، فاصله گرفتن از جامعه از جمله علائم اسکیزوفرنی است. مانند بسیاری از افراد ، این بیماری نیز یک بیماری روانی محسوب می شود.

انگل اصلی نتیجه گرفت که "برای جلوگیری از انگل های توکسوپلاسما ، کودکان علاوه بر حفظ بهداشت هنگام خوردن برخی غذاها و نخوردن گوشت و تخم مرغ خام ، به هیچ وجه نباید خاک آلوده را لمس کنند" و با آن بازی کنند.

  • ۹۹/۱۲/۲۳
  • amirreza asadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی