علم روانشناسی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

آیا خیانت قابل بخشش است؟

بخشش خیانت چه زمانی لازم است؟ اگر شوهرتان در زندگی به شما خیانت کند ، چه واکنشی خواهید داشت؟ خیانت یک تجربه آسیب زاست که اعتماد به روابط شخصی را از بین می برد. خیانت تأثیرات منفی عمیقی بر تمام جنبه های زندگی خواهد گذاشت. یکی از مهمترین موارد در خیانت بخشش است. هنگامی که خیانت اتفاق می افتد ، ممکن است بخشش در ابتدا غیرممکن به نظر برسد زیرا خیانتکار احساس بسیار دردناکی می کند. اما گاهی با گذشت زمان ، فرد به تدریج تمایل به بخشش پیدا می کند. در نهایت ، بخشش خیانت آرامش از دست رفته را بازیابی می کند و مشاوره خیانت به شما کمک می کند تا تصمیمات منطقی بگیرید.

 

 


 

آیا بخشیدن شوهر فریبکار کار درستی است؟
اولین واقعه پس از خیانت فاش می شود از دست دادن امنیت است. روبرو شدن با تجربه خیانت بسیار دشوار است. فرد خائن احساس عصبانیت ، شوک ، گیجی می کند و دیگر نمی تواند اعتماد کند. با این حال ، باید در نظر داشته باشیم که با افرادی زندگی می کنیم که کامل نیستند. در همه روابط ممکن است که همه انتظارات خود را از طرف مقابل برآورده نکنیم. تحمل یک نقطه عطف اساسی در بهبود روابط افرادی است که به آنها خیانت شده است. بین تحمل و رضایت از زندگی رابطه وجود دارد. بخشش در سلامت روان نقش مهمی دارد ، زیرا به بهبود کیفیت ارتباطات و روابط بین فردی کمک می کند. 

 

بخشش خیانت
بخشش خیانت فرایندی است که با گذشت زمان اتفاق می افتد. به تدریج احساسات منفی مانند عصبانیت و سرخوردگی در فرد خائن کاهش می یابد و جلب همدلی می شود. آنچه در این مورد مهم است زمان بخشش خیانتکار است. بخشش زودهنگام احتمال تکرار اشتباه توسط خائن را افزایش می دهد ، هرچه روند بخشش به تأخیر بیفتد ، قربانی ناراحت تر خواهد شد. علاوه بر این ، بخشش خیانت به نوع و شدت خیانت بستگی دارد. 

 

 آیا می خواهید ببخشید؟
بخشش یک انتخاب است. فراموش کردن اشتباهاتی که دیگران در مورد ما مرتکب می شوند دشوار است ، به ویژه اگر از نظر روحی برای ما دردناک باشند. بخشیدن خیانت به معنای پذیرش خیانت نیست بلکه باید به این معنا باشید که خود را از خشم و عصبانیت نسبت به شخصی که به شما خیانت کرده آزاد کنید. بخشش واقعی زمانی رخ می دهد که آگاهانه تصمیم بگیریم روی اشتباهات و خیانت های شریک زندگی خود تمرکز نکنیم.

انعکاس مداوم درد عاطفی خیانت را تداوم می بخشد ، و هرچه بیشتر روی آن تمرکز کنیم ، با اندیشه خود تجربه دردناک خیانت را بازسازی می کنیم ، در حالی که گذشت واقعی می تواند به بازسازی رابطه کمک کند. علاوه بر این ، یافتن راه هایی برای کاهش و درمان آسیب های خیانت می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد درمان خیانت کلیک کنید.

 

مراحل رسیدن به بخشش خیانت
تصمیم برای بخشش خیانت ممکن است در یک لحظه برای شما امکان پذیر باشد ، اما بخشش نکردن باعث درد و رنج بیشتر شخص خواهد شد. کاهش و رفع آسیب های خیانت به شما کمک زیادی می کند تا تصمیم بگیرید که خیانت را ببخشید. اما مهم نیست که شوهرتان برای جبران این آسیب ها چقدر در کنار شما خواهد بود. قبل از تصمیم به بخشش ، بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید:

 

1. تصمیم فوری نگیرید
هر انسانی می تواند تحت تأثیر احساسات تصمیمات نامعقولی اتخاذ کند. بنابراین ، شما نباید تصمیم بگیرید که شوهرتان یک بار به دلیل سو bad نیت طلاق بگیرید. شما به زمان احتیاج دارید می توانید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. بهتر است مراحل درمانی را طی کنید و سپس در مورد جدایی تصمیم بگیرید. در غیر این صورت ، این تجربه ممکن است تکرار شود و می تواند بر روابط بعدی شما تأثیر منفی بگذارد.

 

2. آگاهی از علل آغاز و ادامه خیانت
با همسر و همسرتان در مورد نیت بد او صحبت کنید هرچه مشکل بیشتر رفع نشود ، مشکلات پیچیده تر می شوند. آگاهی از دلایل و تداوم خیانت می تواند نقشی اساسی در نحوه گذراندن این مرحله حساس در زندگی داشته باشد. محرک های اصلی را که منجر به خیانت شده اند شناسایی کنید و سعی کنید آن را از بین ببرید ، در غیر اینصورت دوباره تکرار می شود. 

 

3. برای خائن نامه بنویسید
نوشتن نامه نوعی درمان است و به شما در پردازش احساسات کمک می کند. پس از آشکار شدن خیانت همسرتان ، درباره احساسات خود و ضربه ای که متحمل شده اید بنویسید. بعد از چند روز ، دوباره نامه را بخوانید. لازم نیست پیام را به شخص بدهید. نوشتن نامه به کاهش احساسات منفی کمک می کند ، باعث آرامش خاطر شما می شود و به شما کمک می کند تا راحت تر ببخشید.

 

4. همدلی
همدلی رفتاری حمایتی است که به افراد کمک می کند تا مراحل حساس زندگی خود را به خوبی پشت سر بگذارند. همدلی به معنای این است که خود را جای شخص مقابل بگذارید و از دید او به مسائل نگاه کنید. ببینید در چه شرایطی بود و بر چه اساسی چنین تصمیمی گرفت ، با او همدرد باشید. شکی نیست که شما در ایجاد زمینه خیانت بی گناه نیستید ، سعی کنید سهم خود را تعیین کنید. این به شما کمک می کند تا آمادگی بیشتری برای بخشش خیانت او داشته باشید. حفظ رابطه ای که در اثر خیانت آسیب دیده باشد نیاز به دلسوزی دارد. این هدفی نیست که خودتان باید به آن برسید.

 

5- ذهن آگاهی را تمرین کنید
زندگی کنید و به یاد داشته باشید که خیانت در گذشته اتفاق افتاده است. با اشتباهات گذشته زندگی نکنید و بر حال و حال تمرکز کنید

  • ۰۰/۰۱/۱۹
  • amirreza asadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی