علم روانشناسی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

انسانهای مدرن سرعت رشد بالاتری از خود نشان دادند و سریعتر از نئاندرتالها مهاجرت کردند ، بنابراین به آنها اجازه می دهد تا مناطق را با بهره وری موثرتر جمعیت و دوباره جمعیت کنند.
تعیین میزان عوامل محیطی مانند تغییر آب و هوا یا فوران آتشفشان ها در انقراض نئاندرتال غیرممکن است.
تحقیقات آینده می تواند بر مدل سازی مبتنی بر عامل از جمله تکنیک های شکار یا مقاومت در برابر عوامل بیماری زا متمرکز شود.
شکی نیست که انسانهای مدرن مسئول انقراض گونه های بی شماری بوده اند. جالب توجه است ، با توجه به نتایج یک مدل جدید تجزیه و تحلیل فعل و انفعالات هومینین در محیط های مختلف آب و هوایی ، مزایای رقابتی ما می توانست پایان نئاندرتال ها باشد. نتایج این مطالعه در شماره اخیر Quaternary Science Review منتشر شده است.

آکسل تیمرمن نوشت: "انسانهای مدرن تنها بازمانده گروهی از انسانها هستند که در آخرین عصر یخبندان در سیاره ما سکنی گزیدند و از جمله شامل انسانهای نئاندرتالن ، همو دنیسوا و همو ارکتوس بودند." "اینکه آیا انقراض انسانهای قبلی توسط عوامل خارجی مانند تغییرات ناگهانی آب و هوا ، فوران های آتشفشان ایجاد شده است یا اینکه رقابت و آمیختگی نقش مهمی در نابودی آنها داشته است ، هنوز حل نشده است."

irstone / 123RF
irstone / 123RF منبع: irstone / 123RF
نویسنده دریافت که محرومیت رقابتی احتمالاً عامل اصلی در نئاندرتال ها است. در اکولوژی ، طرد رقابتی این اصل است که دو گونه به دلیل رقابت برای منابع محدود ، مدتها قبل از منقرض شدن یک گیاه قادر به همزیستی در یک طاقچه اکولوژیکی نیستند. پیش فرض محرومیت رقابتی این است که انسانهای آناتومیکی مدرن (AMH) در مقایسه با نئاندرتال ها در استفاده از منابع غذایی موجود دو برابر مهارت داشتند.

از مزایای انسانهای مدرن می توان به مهاجرت سریعتر اشاره کرد

انسانهای مدرن همچنین نرخ رشد بالاتری را به نمایش گذاشتند و سریعتر مهاجرت کردند ، بنابراین به آنها امکان می دهد پس از کاهش سریع جمعیت نئاندرتال ، به طور مثال با وقایع Dansgaard – Ochchger (DO Events) ، که تغییرات سریع آب و هوایی رخ داده است ، مناطق را با بازدهی بیشتری کار کنند. در آخرین دوره یخبندان به گفته نویسنده ، این نواحی دوباره پرجمعیت از تراکم شروع بیشتری از هومو ساپینس برخوردار بودند که از نظر رقابت در شرایط ناسازگار نئاندرتال ها نقش داشته است.

در نهایت ، اگرچه از نظر منطقه ای مهم است ، اما تغییرات ناگهانی آب و هوا احتمالاً فقط نقش محدودی در سقوط جهانی نئاندرتال ها داشته است. علاوه بر این ، با توجه به مدل ، تلفیق و جذب ، که به عنوان عوامل مهمی در مرگ نئاندرتال های اروپایی پیشنهاد می شوند ، فقط در از بین بردن گونه ها در مناطق کم رقابت غذایی موثر هستند.

نویسنده همچنین خاطرنشان کرد که انسانهای مدرن نسبت به نئاندرتالها ابزار بهتری در اختیار داشتند. به طور خاص ، Homo sapiens دارای تیغه و ابزار استخوان / شاخ است. علاوه بر این ، ممکن است انسان مدرن مهارت های شکار بهتری از جمله استفاده از سگهای اهلی و همچنین مقاومت در برابر عوامل بیماری زای ناشی از قاره آفریقا را به نمایش گذاشته باشد. (همو ساپینس حدود 100000 سال پیش از آفریقا مهاجرت کرده است.) در مجموع ، این عوامل می توانند به انسان مدرن یک مزیت رقابتی نسبت به نئاندرتال بدهند ، بنابراین روند محرومیت از رقابت را تسهیل می کنند.

مقاله پس از تبلیغات ادامه می یابد

آنچه می دانیم و آینده مطالعاتی را بررسی می کند

تحقیقات آینده می تواند بر مدلسازی مبتنی بر عامل یا مدل سازی پارامترهای فله ای از جمله برتری اجتماعی / فرهنگی هومو ساپینس ، تکنیک های شکار یا مقاومت در برابر عوامل بیماری زا متمرکز شود.

انقراض سریع نئاندرتال ها بین 35000 تا 50،000 سال پیش اتفاق افتاد. این اتفاق پس از سکونت انسان های مدرن در مناطق نیمه گرمسیری و خارج گرمسیری اروپا و آسیا از 40 تا 60 هزار سال پیش رخ داده است. نئاندرتال ها در مناطق محدود از نظر آب و هوا و محیط زیست ساکن شدند و طبق تحقیقات قبلی احتمالاً در گروه های کوچکتر و پراکنده زندگی می کردند.

نویسنده نتیجه گیری کرد: "این مطالعه این تصور را تأیید می کند که ژنرالیست های نوآور [Homo sapiens] با سطح تحرک ، باروری و انعطاف پذیری بالاتر ، متخصصان برتر رقابت [Homo neanderthalens] ، که در زیستگاه های کوچکتر و پراکنده زندگی می کردند ،" "مشخصاً چه چیزی مزیت اصلی رقابت HS نسبت به HN را تشکیل می دهد."

  • ۹۹/۱۲/۱۰
  • amirreza asadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی