علم روانشناسی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

یک انتخاب ضد فرهنگی

انتخاب چشم پوشی از مادری هنوز یک انتخاب نسبتاً نادر است. تقریباً 15٪ از زنان در ایالات متحده تا 50 سالگی بچه ندارند. این آمار هم شامل زنانی می شود که کودک نمی خواهند اما هم نمی توانند آنها را داشته باشند و هم زنانی که مادر خود را انتخاب نکرده اند ، درصد زنانی که "به انتخاب خود فرزند ندارند" به میزان قابل توجهی کمتر از 15٪ است. این پست مربوط به پیمایش آن انتخاب است.

Suhyeon Choi / Unsplash
منبع: Suhyeon Choi / Unsplash
مانند ماهی در آب ، ما در یک سیستم ایدئولوژیک غوطه ور هستیم که فرض می کند زاد و ولد یک وظیفه است و به زن بودن = مادر بودن می آموزد. فرهنگ ما زنان را از روز اول زندگی به سمت مادر شدن سوق می دهد. با وجود تمام دستاوردهایی که زنان به دست آورده اند ، آنها همچنان با فشار و انتظار زیادی برای مادر شدن روبرو هستند. یک زن بدون کودک اغلب "غیرطبیعی" یا "خودخواه" تلقی می شود ، و معمولاً تصور می شود که در طول زندگی او اشتباهی رخ داده است که باعث شده او به سرنوشت تولیدمثلی خود پشت کند. بسیاری از زنان بدون کودک احساس لکه بینی ، سو mis تفاهم و تنها بودن می کنند. برخی از زنان نه از روی میل بلکه از ترس - از ترس از دست دادن ، ترس از انزوای اجتماعی ، ترس از انگ ، ترس از تنها ماندن در سنین پیری و ... بچه دار شدن را انتخاب می کنند. ما باید بیشتر به این مشکل توجه کنیم.

یک فرآیند تشخیص ظریف

من به عنوان یک روانشناس در کارهای خصوصی ، بسیاری از زنان را می بینم که در مورد تمایل به بچه دار شدن صریح هستند. آنها احساس می کنند مادر شده اند و هیچ تعارضی در مورد انتخاب ندارند. من همچنین زنانی را می بینم که تعداد آنها بسیار کمتر است اما در مورد تمایل به بچه دار نشدن واضح و بدون تعارض هستند. گروه سوم بخش قابل توجهی از مشتریان من را تشکیل می دهد - زنان در سنین باروری که نسبت به بچه دار شدن عمیقاً دوپهلو هستند. اگرچه ممکن است دلیل اصلی ورود آنها به درمان نباشد ، اما سوالی است که آنها در نهایت با آن کشتی می گیرند. وظیفه ما به عنوان درمانگر و مشتری این است که این س seriouslyال را جدی بگیریم و به آن احترامی که شایسته آن است بپردازیم.

این س ofال که آیا بچه دار شدن ، برای بسیاری از زنان ، به یک فرآیند تشخیص ظریف نیاز دارد که به نتیجه می رسد. کار این است که از نزدیک به روان خود گوش دهید و خواسته خود را از افراد دیگر و جامعه بزرگتر جدا کنید: مال شما چیست و آنها چیست؟ کار این است که تا آنجا که ممکن است از ترس خود آگاه باشید - ترس از مادر شدن (به عنوان مثال ترس از پدر و مادر بد بودن ، احساس خستگی مفرط ، از دست دادن استقلال) و همچنین انتخاب نکردن مادر بودن (به عنوان مثال ترس از حسرت آینده ، تنها ماندن در پیری). صادق بودن در مورد ترس های ما آزاد کننده است. گذاشتن هیولاها از گنجه و نگاه خوب به آنها ، قدرت ما را سست می کند و به ما امکان می دهد با وضوح بیشتری به جلو حرکت کنیم.

بخش دیگری از فرایند تشخیص این است که بررسی کنید آیا بخشهای دشوار تاریخ شخصی شما (به عنوان مثال رها کردن یا غفلت در دوران کودکی) ممکن است باعث شود شما در برابر تمایل به فرزندآوری دفاع کنید. بررسی دفاعیات خود درمورد مادر بودن می تواند به آنها در جای خود کمک کند و به میل شما برای تماس گرفتن کمک کند.

مقاله پس از تبلیغات ادامه می یابد

کت استوکس؟ Unsplash
منبع: کت استوکس؟ Unsplash
کار این است که به همه "صدای" درونی رقیب خود حق خود را بدهید. کار نشستن با دوسوگرایی و تنش عدم دانستن است ، تا زمانی که چیزی واضح تر شود. کار این نیست که امیدوار باشیم زمان تمام شود بنابراین شما مجبور به تصمیم گیری نشوید ، و همچنین تصمیم گیری عجولانه نیست فقط برای "پایان کار از قبل". کار صبور بودن و گوش دادن است.

برخورد با قضاوت: مال خود و شما

اگر ترجیح می دهید بچه دار نشوید ، ممکن است به دلیل آن به سختی مورد قضاوت قرار بگیرید. کاملاً صریح: کار شما این است که از پس آن برآیید. قضاوت درونی شما تنها قضاوتی است که واقعاً مهم است.

اگر واقعاً خود را در قضاوت دیگران گرفتار کرده اید ، ممکن است از خود بپرسید که آیا در برخی از سطوح نظیر یکسانی را دارید؟ ما اغلب نظرات منفور خود (کسانی که در درون ما راحت نیستند) را به دیگران می پردازیم - تصور می کنیم که آنها درباره ما روش خاصی فکر می کنند ، در حالی که احساس واقعی ما این است. یا شاید دیگران این دیدگاه را در مورد ما دارند ، اما دلیل این که این همه ما را آزار می دهد این است که در برخی از سطح ها نیز چنین می کنیم. خودت قضاوت می کنی؟ خبر خوب در مورد فرافکنی این است که ما تا حدی بر خود داوری های خود کنترل داریم. اما بررسی و برچیدن پیش بینی های ما به صداقت و شجاعت نیاز دارد. کار سختی است ، اما ارزشش را دارد.

Debaditya Chatterjee / Unsplash
منبع: Debaditya Chatterjee / Unsplash
نیاز به بتونه

مادر بودن می تواند وسیله ای برای رشد روانی و معنوی باشد. تجربه بارداری ، زایمان و والدین می تواند به معنای عمیق شدن زندگی یک زن منجر شود. این فرصت را به او می دهد تا عشق ببخشد و دریافت کند ، از منیت خودش فراتر رود ، و احساس کند با چیزی بزرگتر از خودش ارتباط دارد. برای بسیاری از زنان ، ممکن است کار سخت مادرانه به عنوان یک قلوه سنگ تلقی شود که منجر به تحول روحی و روانی می شود. مهم است که توجه داشته باشید هفتم

  • ۹۹/۱۲/۱۰
  • amirreza asadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی