علم روانشناسی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

از 10 اختلال شخصیت مرزی (از جمله اختلال وسواس فکری عملی) اختلال شخصیت پارانوئید و اختلال شخصیت خودشیفته) اختلال شخصیت مرزی بیشترین تشخیص را دارد. حتی نام این اختلال به دلیل کلمه "حد" گیج کننده است که می تواند نشان دهنده خوب بودن نامه من باشد.

در ابتدا متخصصان اختلال شخصیت مرزی را مرز بین اختلالات روانی شدید (جنون) و اختلالات عصبی خفیف می دانستند و از آن به عنوان یک اختلال خاص یاد نمی کردند. از سال 1980 ، این اختلال صریحاً به عنوان یک بیماری روانی یا اختلال ذکر شده است. از آن زمان متخصصان بیشتر در شناسایی و درک آنها متمرکز شده اند. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد بخشی از علت این اختلال ژنتیکی است و بخشی از آن در طول زندگی به دلیل تجارب استرس زا و ناراحت کننده ایجاد می شود ، اگرچه علت اصلی این اختلال هنوز از نظر علمی اثبات نشده است.

یک مددکار اجتماعی بالینی و عضو آکادمی شناخت درمانی در نیوجرسی معتقد است که بسیاری از بیماران مبتلا به BPD در کودکی نوعی ضربه شدید ، از دست دادن یا ترک آن را تجربه می کنند و سعی می کنند در بزرگسالی با آن کنار بیایند. برای جبران. با این حال ، بزرگ شدن در یک محیط رشد نامطلوب یا سابقه خانوادگی BPD لزوماً به معنای ابتلا به این اختلال نیست ، بلکه فقط به این معنی است که شما بیش از سایرین در معرض خطر هستید. .

آیا علائم هشدار دهنده ای وجود دارد؟

اختلال شخصیت مرزی یک بیماری بسیار جدی است که حدود 1.6 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده را مبتلا می کند. این آمار ممکن است کم به نظر برسد ، اما مطمئناً کل جامعه آماری این اختلال را پوشش نمی دهد. تشخیص اختلال شخصیت مرزی بسیار دشوار است زیرا علائم این اختلال با برخی بیماری های روانی مانند افسردگی ، اختلال دو قطبی و اختلال شخصیت خودشیفته همپوشانی دارد. علاوه بر این ، اختلال شخصیت مرزی در طیف بسیار گسترده ای رخ می دهد. این شامل افرادی است که عملکرد بسیار محدودی دارند ، افرادی که از فعالیتهای روزمره خود دور می شوند و کسانی که بیش فعالی را تجربه می کنند. برخی از بیماران ممکن است در طول زندگی خود از این اختلال شخصیتی بی اطلاع باشند و هرگز نمی توانند مشکلات مرتبط با آن را کاهش دهند. اما در واقع نشانه هایی از تشخیص این اختلال وجود دارد. در اینجا برخی از نشانه های اختلال شخصیت مرزی آورده شده است.

1) عزت نفس پایین

همه ما در درون خود منتقد داریم ، اما افراد مبتلا به BPD در داخل با سو great ظن زیادی مبارزه می کنند. این افراد دارای عزت نفس بسیار بی ثبات هستند ، بنابراین برای تعریف خود بسیار به ستایش و تأیید خارج اعتماد می کنند. این بیماران احساس حقارت و ناقص بودن می کنند و ممکن است به دلیل عدم استقلال و اعتماد به نفس ، از اعمال و رفتارهای دیگران تقلید کنند تا این احساس را جبران کنند.

2) از فکر کردن در مورد آینده پرهیز کنید

کاملاً طبیعی است که کل زندگی خود را با جزئیات برنامه نویسی نکنید ، اما بیشتر افراد حداقل اهداف و آرزوهای کلی برای آینده خود دارند. افراد مبتلا به BPD معمولاً جهت گیری در آینده ندارند. معمولاً آنها تمایلی به آینده زندگی خود ندارند و برنامه ریزی خاصی برای کار و اهداف خود ندارند.

3) عدم همدلی

در افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی ، هیچ احساسی وجود ندارد که خود را در بیرون ببینیم و از درون دیگران را ببینیم. به عبارت دیگر ، این افراد فاقد احساس خودآگاهی و احساس همدلی هستند. آنها نمی فهمند که رفتار آنها چقدر روی دیگران تأثیر می گذارد ، بنابراین وقتی از کنترل خارج می شوند متوجه نمی شوند که باعث ایجاد استرس و نارضایتی برای اطرافیان می شوند. این مشکل همچنین باعث می شود که این افراد رابطه موفق و طولانی مدت نداشته باشند.

4) روابط نامرتب

افراد مبتلا به BPD خود را درگیر یک سری روابط جسمی یا عاطفی خشن می کنند. در بسیاری از موارد ، آنها به طرف شرکایی جذب می شوند که امیدوارند بتوانند نیازهایی را که در دوران کودکی آنها برآورده نشده است برآورده کنند. این تمایل اغلب منجر به باقی ماندن آنها در روابط سمی می شود. آنها همچنین بیش از حد خواستار و غیرقابل اعتماد در روابط خود هستند. در واقع ، اضطراب شدید این افراد از ترس از دست دادن عزیزانشان باعث می شود که آنها به تنهایی کارهایی انجام دهند و اطرافیان خود را واقعاً از دست بدهند.

5) اضطراب شدید

همه ما ممکن است بسته به شرایط هر از گاهی احساس اضطراب کنیم ، اما در بیماران مبتلا به BPD ، اضطراب با عصبی شدن شدید ، تنش ، وحشت و رفتارهای نامناسب همراه است. این احساسات غالباً به عنوان یک واکنش فوق العاده حساس به رفتار و عملکرد دیگران بروز می کنند. بیماران مبتلا به این اختلال به شدت به عشق و مراقبت نیاز دارند و عدم پاسخگویی به این نیاز آنها را به شدت مضطرب می کند.

6) ترس مداوم از آزاد شدن

ترس تنها می ماند ، رد می شود یا علائم اختلال شخصیت مرزی کنار گذاشته می شود. این ناامنی امکان واکنشهای غیر منطقی ، رفتارهای حسادت آمیز و پارانوئید را فراهم می کند. رفتارهایی مانند بررسی ایمیل و پیامک های همسرتان برای اثبات رد. عدم امنیت می تواند منجر به رفتارهای افراطی و عملی شود. به عنوان مثال ، ممکن است یک بیمار مرزی به شریک زندگی خود بگوید که اگر به موقع تماس نگیرد ، خودکشی خواهد کرد.

برای مطالعه بیشتر به وبسایت دکتر ترانه موذنی مراجعه کنید

منبع : https://drtaranehmoazeni.com

  • ۹۹/۰۷/۲۴
  • amirreza asadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی