علم روانشناسی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

روانشناسی بستری در بیمارستان تعدادی از زوایای جالب را برای درک آنچه در هنگام بیماری اتفاق می افتد ، به ویژه اگر این افراد ثروتمند و مشهور باشند ، ارائه می دهد. در آخرین مورد جلب توجه عمومی ، بستری شدن رئیس جمهور دونالد ترامپ در بیمارستان برای درمان عوارض ناشی از COVID-19 بیانگر آنچه پزشکان برای دهه ها "سندرم VIP" نامیده اند ، است.

سرمقاله 1993 ژورنال Chest توسط دکتر A. Jay Block شرح حال سندرم VIP است ، که Block آن را به شرح زیر تعریف می کند: شخص بر تصمیمات مربوط به مراقبت های پزشکی تأثیر می گذارد »(ص. 989).

اولین بحث از این سندرم در ادبیات تحقیق ، به ترتیب ترور رئیس جمهور رونالد ریگان و پاپ ژان پل دوم در 1981 و 1980 بود. در آن زمان ، پزشکان در مورد واکنش پرسنل پزشکی "ستاره دار" که در صورت عدم احتیاط می توانند از نیاز به پایبندی به پروتکل های معمول پزشکی منحرف شوند ، بحث کردند.

هرچند که بلوک اشاره کرد ، تنها یک رهبر جهانی نیست که می تواند این واکنش را در مراکز پزشکی کلاس جهانی ایجاد کند. این سناریو می تواند حتی در "بیمارستان های ارجاع عالی" رخ دهد و فقط مقامات جزئی دولت را درگیر کند. اگر به شهر یا شهر خود فکر می کنید ، تصور کنید چه اتفاقی می افتد که شهردار یا حتی یک نماینده ایالت در اتاق اورژانس حاضر شود. پرسنل بیمارستان با عجله سعی خواهند کرد آن فرد برجسته محلی را در هر گروه از بیماران که قبلاً وجود دارد ، جلو بکشند.

این تمایل به ارائه خدمات فوری تنها بخشی از اتفاقاتی است که می تواند هنگام ورود یک دستگاه نورانی ، حتی محلی به یک مرکز درمانی رخ دهد. همانطور که بلوک یادداشت می کند ، پرسنل پزشکی ممکن است درمان خود را به گونه ای تغییر دهند که سعی کنند VIP را از درد یا پیامدهای احتمالی PR منفی در امان نگه دارند. در نتیجه ، آنها اقدامات پزشکی کمتری انجام می دهند ، به ویژه مواردی که ممکن است صدمه ببینند.

واکنش دوم در جهت مخالفتر درمان شدیدتر VIP است تا پزشکان "هر ناهنجاری کوچک را پیگیری کنند تا پزشک کاملتر و با صلاحیت تری به نظر برسند." سرانجام ، به نظر می رسد که همه اینها به اندازه کافی بد نیستند ، بازدیدکنندگان VIP از خانواده گرفته تا افراد مرتبط با افراد برجسته وجود دارند که می آیند و نظرات و دستورالعمل های خود را در مورد مراقبت از بیمار وارد می کنند.

تمام این توجهاتی که به بیمار VIP می شود می تواند چیزی را ایجاد کند که بلاک از آن به عنوان "انحراف از مراقبت های استاندارد [که] غالباً منجر به فاجعه های پیش بینی نشده" می شود. اگر این "انحرافات" با توجه به استانداردهای مراقبت توصیه شده باشد ، تمام بیماران این درمان ها را دریافت می کنند ، نه فقط افراد VIP ،

پس VIP در وسط همه اینها کجاست؟ بلوک معتقد است که این وضعیت نه چندان از بیمار بلکه از دیگران ناشی می شود - مدیران بیمارستان ، خانواده و دوستان مهم و مردم بیش از حد کنجکاو. به طور معمول ، Block اعلام می کند ، VIP به پزشکان با تقاضای درمان غیر معقول مراجعه نمی کند. با این حال ، اگر مشکل VIP باشد چطور؟ اینجا جایی است که ممکن است شخصیت بازی کند.

این ایده که شما شایسته برخورد ویژه ای هستید ، در قلب ویژگی شخصیتی خودشیفتگی است. علاوه بر این ، افراد دارای خودشیفتگی تمایل دارند بیماری و ناتوانی را ببینند ، زیرا به نوعی ظاهر آنها را قوی و قدرتمند می کنند. مقاله سال 2017 الیزابت کاسل و همکارانش از دانشگاه فلوریدا ، دو مطالعه موردی را ارائه داد که چالش های بالینی کار با بیماران مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفتگی تشخیص داده شده (NPD) را در محیط مراقبت های بهداشتی نشان می دهد.

چندین موضوع اصلی از این مطالعات موردی به عنوان چالش هایی برای درمان ، روان درمانی و پزشکی پدید آمده است. چالش های روان درمانی چالش های روان درمانی دیگری است که در کار با بیماران NPD درگیر است ، مانند نیاز به تحسین ، دفاع و عدم توانایی در تحمل پریشانی.

شما می توانید دیدگاه دکتر ترانه موذنی را نیز در این باره بخوانید.

از دیدگاه VIP / NPD ، چالش های درمانی علاوه بر این شامل مواردی است که Kacel و همکاران آن را شامل می شوند. به عنوان "ارائه دهندگان ایده آل سازی و کاهش ارزش" شناخته می شوند (ص 162). به عنوان مثال ، یکی از دو بیمار در این تحقیق ، ارائه دهندگان پزشکی مشهور در جهان خود را "احمق" نامید ، و دیگری این رفتار را به عنوان درخواست مشاوره گسترده و نظرات دوم نشان داد.

نیاز به درمان خاص می تواند منجر به عدم پایبندی به توصیه های پزشکی ، مانند عدم پیروی از دستورالعمل های رژیم غذایی و / یا توصیه های درمان مستقیم ناخوشایند شود. این انتظار از درمان خاص می تواند بیماران را به سمت "خرید پزشک" سوق دهد و از ارائه دهندگانی که به آنها توصیه هایی که دوست ندارند ، عصبانی شوند.

اکنون تصور کنید که معالجه بیماران VIP که خود دچار خودشیفتگی هستند ، برای پرسنل پزشکی چقدر دشوارتر است. سیرک ناظران نه تنها وجود دارند که فکر می کنند آنها بهتر از شما می دانند ، بلکه بیماری نیز وجود دارد که مشاوره شما را رد می کند یا از ارائه دهندگان دیگر نظرات متعدد می خواهد. اگرچه به نظر می رسید که Block به دلیل داشتن نقشی در تقاضای درمان های خاص ، VIP را از دست خود خارج می کند ، مطالعه موردی NPD نشان می دهد که چگونه شخصیت و شرایط می توانند برای ایجاد این پویایی های بسیار ناخوشایند و ضد درمانی با هم تعامل داشته باشند.

در مورد افرادی که در زندگی خود هستند و به دلیل پیشرفت در مراحل درمانی به شما سختی داده اند ، فکر کنید. از خود بپرسید: چه تعداد از این رفتارهای شبیه VIP را نشان داده اند؟ آیا آنها دائماً از ارائه دهندگان خود شکایت داشتند؟ آیا آنها توصیه هایی را که نمی خواستند بپذیرند رد کردند؟ آیا آنها با ادعاهای بی اساس اما ظاهراً مشروع چاپ صفحه های اینترنتی را انجام داده اند؟ وقتی سعی کردید توضیح دهید ارائه دهندگان خدمات بهداشتی بیش از آنها می دانند ، آیا آنها به شما گفتند که دیگر خود را به زحمت نیندازید؟

همانطور که می بینید ، از این رو ، ویژگی های افراد بسیار خوب ، چه از نظر شخصیت و چه از نظر وضعیت ، می توانند به نتایج بالقوه بد سلامتی کمک کنند. با بازگشت به توصیه های Block ، به نظر می رسد بهترین استراتژی شما با کسانی که در زندگی شما هستند ، ثابت نگه داشتن موضع شما است و صرف نظر از میزان خشم این مسئله ، جانبداری از متخصصان مراقبت های بهداشتی و نه بیمار است.

به طور خلاصه ، برای افراد بسیار مستعد و خودشیفته ، بیماری مجموعه ای منحصر به فرد از چالش ها را به وجود می آورد. یادگیری از مثال های افراد ثروتمند و مشهور می تواند به شما کمک کند تا در زندگی خود با افرادی که شخصیت آنها می تواند مانع سلامتی آنها باشد ، این چالش ها را برآورده کنید.

  • ۹۹/۰۷/۲۳
  • amirreza asadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی