علم روانشناسی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

فقط کمی صبر

در مورد همه گیری موارد بسیار دشواری وجود دارد. یکی از آنها فکر کردن و صحبت کردن در مورد چیزهای دشواری است که توسط همه گیری به وجود آمده است! بیایید نگاهی به فضیلت صبر بیندازیم ، زیرا ممکن است به ویژه برای زندگی ما در این مدت مناسب باشد. با شرایطی که روبرو هستیم ، صبر و تحمل می تواند کمرنگ شود ، اما همچنین می توانیم در این زمینه کاری انجام دهیم.

صبر چیست؟

روش های زیادی برای تفکر در مورد صبر وجود دارد. در اینجا برخی از ویژگی های فرد بیمار وجود دارد:

     آنها بدون شکایت قادر به تحمل ناراحتی هستند.
     آنها عصبانیت کندی دارند و وقتی عصبانی هستند ، این عصبانیت متناسب با شرایط است.
     آنها تمرکز کمتری روی خود ، به ویژه خواسته ها و نیازهایشان دارند و قادر به دیدن تصویر بزرگتر هستند.

 

ما می توانیم کمی بیشتر به جزئیات بپردازیم و در مورد انواع مختلف صبر فکر کنیم:

1. صبر با مزاحمت ها: افراد می توانند آزاردهنده یا ناامید کننده باشند ، مانند انتظار در صف در فروشگاه یا فرودگاه ، کنار آمدن با آب و هوا ، عبور از چاله در خیابان و سایر مشکلات ناخوشایند زندگی.

2. صبوری با کسالت: بعضی اوقات روال زندگی می تواند ما را فرسوده کند و ما را بی قرار یا حتی عصبانی کند.

3. صبر با رنج جسمی یا روانی قابل توجه: این از برخی جهات مالیات آورترین شکل صبر است. تحمل از طریق تلاطم های عاطفی و کشمکش ها ، صدمات جسمی ، بیماری ها و ناتوانی ممکن است دشوار باشد.

 

چرا سخت است؟

به طور کلی ، صبر و شکیبایی به دلیل مخمصه خودمحوری برای ما دشوار است. این روشی فانتزی است که می گوید ما در درجه اول از آن آگاهی داریم و غالباً تمایل داریم بیشتر به فکر و احساسات خود اهمیت دهیم. بنابراین ، مانند بسیاری از فضایل ، مانع اصلی رشد صبر ، خودمحوری خود ماست. مشکل دیگر این است که گاهی اوقات شکایت مورد نیاز و موجه است و ما می توانیم با دانستن اینکه چه اتفاقی می افتد ، مبارزه کنیم.

اما صبر می تواند رشد کند. کارهایی وجود دارد که می توانیم برای پرورش این فضیلت در زندگی خود انجام دهیم.

 

یک تغییر ساده در دیدگاه

یک استراتژی که به نظر من مفیدترین است ، مربوط به دیدگاه من است. وقتی می بینم یک درد ، یک ناراحتی یا یک آزمایش کوچک یا بزرگ به عنوان فرصتی برای تمرین صبر پیش می آید ، غالباً چیزی در درون من اتفاق می افتد. این تغییر دیدگاه راه صبر را هموار می کند. ممکن است شک داشته باشید ، اما واقعاً م doesثر است. از تجربه ، من دریافته ام که اگر مثلاً در یک فروشگاه مواد غذایی در صف طولانی هستم و با خودم می گویم "این فرصتی برای تمرین صبر است" ، من اغلب این توانایی را دارم.

 

مدتی برگشت ، من و یک پسر دیگر از پرواز دور شدیم. پشت صف او در صف باجه بلیط قرار داشتم و سعی در رزرو مجدد داشت و او عصبانی شد. او مانند یک احمق کامل عمل می کرد که کارمند شرکت هواپیمایی سعی در کمک به او داشت. منظور من این نیست که او فقط کمی کوتاه قد یا بی ادب بود. خیلی بدتر از این بود. در حالی که من قطعاً همیشه در این نوع شرایط صبور نیستم ، اما در اینجا عمداً قصدم. همانطور که من با کارمند شرکت هواپیمایی مهربان و راحت بودم ، او به طور مداوم با "متشکرم" مرا گلوله کرد. همانطور که او به من کمک کرد پرواز خود را رزرو کنم.

وقتی می توانید صبور باشید ، قطعاً برای دیگران تفاوتی ایجاد می کند ، اما من در این شرایط فهمیدم که بیرون رفتن از حد معمول ، که به نظر می رسد این روزها به سمت بی حوصلگی و بی ادبی گرایش دارد ، سرگرم کننده است.

صبر ، مانند بسیاری از فضایل دیگر ، ضد فرهنگی است. و می تواند لذت بخش باشد!

ورزش های کوچک در صبر

کارهای کوچکی وجود دارد که می توانیم انجام دهیم ، که در ظاهر نوعی عجیب و غریب و حتی مانند اتلاف وقت به نظر می رسند ، اما می توانند به ما در پرورش صبر و شکیبایی کمک کنند. E. Boyd Barrett در کتاب خود ، قدرت اراده (که در اینجا به صورت رایگان موجود است) چندین کار غیر ضروری را پیشنهاد می کند که می تواند به ما کمک کند تا صبورتر شویم:

     تعدادی سکه را روی زمین پراکنده کنید. سپس ، آنها را بردارید و آنها را در یک دسته شسته و رفته بچینید. بارت پیشنهاد می کند این کار را برای چند روز انجام دهید و تعداد سکه ها را هر روز افزایش دهید.
     با صدای بلند ، آهسته و واضح ، به مدت 10 دقیقه بشمارید.
     یک کارت را پراکنده کنید ، سپس آنها را بر اساس تعداد و کت و شلوار مرتب کنید.

 

می دانم احمقانه و بی معنی به نظر می رسد. همینطور رفتن به ورزشگاه و دویدن در محل روی تردمیل به مدت 30 دقیقه. اما ما این کار را برای ورزش بدن و سلامت آن انجام می دهیم. ما می توانیم همین کار را انجام دهیم تا شخصیت خود را حفظ کنیم ، آن را قوی و سالم نگه داریم. به این تمرینات کوچک مانند رفتن به "سالن بدن سازی صبر" فکر کنید. اگر اینها مفید به نظر نمی رسند ، سعی کنید خود را درست کنید.

 

تنهایی و سکوت را تمرین کنید

ما به طور کلی از تنها و ساکت بودن وحشتناک هستیم. ممکن است تنها باشیم ، اما وقتی هستیم ، تمایل داریم که از طریق تلفن های هوشمند و سایر صفحات به دنیا متصل شویم. ما به طور منفعلانه از سرگرمی ، توئیت استفاده می کنیم یا شاید از آن شخصی که در فیس بوک اشتباه می کند عصبانی می شویم!

اما یک چیز که می تواند به ما در توسعه صبر کمک کند این است که یک زمان منظم را تنظیم کنیم تا در سکوت تنها با افکار خود ، از همه چیز جدا شویم. حتی فقط 15-20 دقیقه چند بار در هفته می تواند فواید بسیار خوبی داشته باشد. تنها باشید ، ساکت باشید و کاری نکنید. بله ، هیچ چیز این مزایای بسیار دیگری نیز دارد. آن را امتحان کنید!

س forالاتی برای تأمل و کاربرد بیشتر

1. یک موقعیتی که تمایل به بی حوصلگی داشته باشم چیست؟ چرا این باعث بی صبری در من می شود؟ برای تغییر این عادت چه کاری می توانم انجام دهم؟

2- کیست که فردی برای تحملش صبر کنم ، و چگونه ممکن است دیدگاهم نسبت به آنها را به گونه ای تغییر دهم که بتواند به من کمک کند صبورتر باشم؟

3. کسی که من می شناسم واقعاً یک فرد صبور است کیست؟ چه چیزی باعث شده است که آنها اینگونه باشند؟ چه چیزی ممکن است از آنها در مورد صبر یاد بگیرم؟

4- کدام یک از 3 پیشنهاد برای ایجاد صبر را می توانم این هفته امتحان کنم؟ برنامه خود را بنویسید ، به عنوان روشی برای داشتن تعمق در این مورد.

برای مطاله بیشتر به وبسایت دکتر ترانه موذنی مراجعه فرمایید.

  • ۹۹/۰۶/۲۷
  • amirreza asadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی