علم روانشناسی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تحقیقات جدید نشان می دهد منشاء شکاف جنسیتی در نگرش توزیع مجدد.

بررسی ها به طور مداوم نشان می دهد که زنان حتی پس از کنترل عوامل اجتماعی و اقتصادی ، طرفدار توزیع مجدد در بسیاری از کشورهای غربی هستند. همسو با این امر ، زنان بیشتر از مردان به احزاب چپ رای می دهند. به عنوان مثال ، شکاف جنسیتی در انتخابات ایالات متحده برای دهه ها در حال افزایش است ، در سال 2016 با 24 امتیاز بالاترین رکورد ، و در نظرسنجی های فعلی نیز رکوردهای جدید ثبت شده است.

در تحقیقات تجربی جدید ، یک تیم تحقیقاتی بین المللی از جمله خود من بررسی کرده اند که چگونه این نگرش ها نسبت به توزیع مجدد در دیدگاه های مختلف از انصاف ، تمایل به اشتراک با دیگران و برداشت از درآمد نسبی خود و بی ثباتی آن منشا می گیرد. نتایج ما نشان می دهد که اعتماد به نفس مردان نسبت به درآمد خود دلیل اصلی عدم تمایل آنها به توزیع مجدد است.

برای رسیدن به این نتیجه ، ما داده های حاصل از آزمایشات را از هشت مکان در 4 کشور مختلف ، ایالات متحده ، ایتالیا ، آلمان و نروژ تجزیه و تحلیل کردیم. در این آزمایشات ، شرکت کنندگان در گروههای حدود 20 نفره جمع شدند و توزیع پاداش های پولی بسیار انحرافی به آنها داده شد ، از چند سنت برای برخی از شرکت کنندگان تا 100 دلار برای دیگران. قبل از بردن این پاداش ها ، شرکت کنندگان می توانستند میزان توزیع مجدد بین گروه را انتخاب کنند و به آنها امکان اجرای یک نتیجه برابرتر را بدهند.

در شرایط مختلف ، این آزمایش جنبه های مختلفی از تصمیم توزیع مجدد را تغییر داد: گاهی اوقات تخصیص اولیه منابع تصادفی بود ، در حالی که بار دیگر بر اساس نوعی شایستگی بود (به عنوان مثال عملکرد در یک کار). بعضی اوقات تصمیم توزیع مجدد شامل پول شخصی در تصمیم گیرندگان می شد و بعضی اوقات فقط برای بقیه گروه اعمال می شد. سرانجام ، در برخی شرایط عدم اطمینان درباره توزیع درآمد اولیه ، اجرای "حجاب جاهلیت" وجود دارد - وسیله ای که توسط فیلسوف جان راولز ترویج نگرانی های منصفانه هنگامی که منافع شخصی خود نامشخص است ، تبلیغ می شود.

در حالی که ما در گرایش به توزیع مجدد ، یک شکاف کلی جنسیتی آشکار داریم ، اما این شکاف در بین شرایط و موقعیت های جغرافیایی جهانی نیست. این شکاف بیشترین شکاف را دارد که درآمد اولیه مبتنی بر استحقاق است ، و وقتی عدم اطمینان در مورد سطح درآمد فردی وجود دارد (به عنوان مثال زیر پوشش ناآگاهی). با کاوش بیشتر ، در می یابیم که شکاف جنسیتی در اعتماد به نفس بیش از حد می تواند بیشتر این نتایج را توضیح دهد. در حالی که مردان اکثراً نسبت به عملکرد نسبی وظیفه خود اطمینان دارند و از این رو نیز نسبت به خود اطمینان ندارند ، از این رو زنان نسبتاً در توزیع درآمد مشارکت دارند.

زنان بر این باورند که آنها ایستاده اند تا بیشتر از آنچه که واقعاً انجام می دهند ، از توزیع مجدد سود بیشتری کسب کنند. در میان هر هشت مکان تجربی ، متوجه شدیم که اعتماد به نفس بیش از حد بسیاری از شکاف جنسیتی در توزیع مجدد را توضیح داده است. ما همچنین یک نقش توضیحی ، هر چند کوچکتر ، برای ریسک گریزی پیدا می کنیم: زنان بیشتر نگران واریانس درآمد خود هستند و برای کاهش این واریانس از توزیع مجدد استفاده می کنند.

بنابراین ، نتایج ما نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان مجبور به توزیع مجدد هستند زیرا آنها بدبین تر و نگران درآمد آینده خود هستند. نتایج حاصل از آزمایشگاه با شواهد دیگر مطابقت دارد ، نشان می دهد که مردان نسبت به چشم انداز بازار کار خود (غیرقابل توجیه) خوش بین ترند و سوceptions برداشت در مورد سطح درآمد نسبی بر حمایت از توزیع مجدد تأثیر می گذارد. مطالعه ما نشان می دهد که افزایش خطر درآمد برای زنان ، ناشی از افزایش نرخ طلاق ، کاهش نرخ ازدواج زودرس و افزایش مشارکت در بازار کار ممکن است عامل مهمی در شکاف جنسیتی در توزیع مجدد باشد. از آنجا که به نظر می رسد اعتماد به نفس بیش از حد مردان از ویژگی های قابل اعتماد زندگی بشر است ، شکافهای جنسیتی در نگرشهای توزیع مجدد احتمالاً در اینجا باقی خواهد ماند.

برای خواندن مقالات بیشتر به وبسایت دکتر موذنی مراجعه کنید.

  • ۹۹/۰۶/۰۸
  • amirreza asadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی