علم روانشناسی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

انحلال ازدواج تقریباً همیشه یک واقعه ناراحت کننده است ، حداقل در ناامیدی و از بین رفتن رویاها و انتظارات.

علاوه بر این ، چالش های حقوقی ، مالی ، والدین ، عاطفی و عملی وجود دارد که نیاز به زمان ، انرژی و تغییر در مسئولیت ها دارد. برای بازیابی تعادل می تواند سال ها طول بکشد. با این وجود ، طلاق از نظر قانونی و عاطفی عملکرد مهمی را ارائه می دهد.

چرا مردم طلاق می گیرند

یکی از مهمترین وقایع قرن بیستم ، تغییر در نقش هایی بود که زنان می توانند در زندگی خصوصی و عمومی به عهده بگیرند و به زنان فرصت های بیشتری برای رضایت و خوشبختی می داد. با تغییر نقش در داخل و خارج از خانه ، تغییر و تحولات مسئولیت در داخل خانه - و اغلب بحث برانگیز - اتفاق افتاد ، یکی از عوامل بسیاری باعث افزایش عمومی در میزان طلاق و آزادسازی قوانین طلاق شد.

خیانت از دیرباز همراه با تحولات مالی عامل اصلی طلاق بوده است. اما یکی از پیامدهای نگرش آزاد شده به طلاق ، یکی دیگر از موارد مهم در این لیست است - جستجوی نزدیکی عاطفی. امروزه افراد انتظار بالایی از رضایت رابطه دارند.

چگونه از طلاق شفا یابیم

طلاق به همان اندازه یک روند عاطفی است و یک روند قانونی است و برای شروع روند تقسیم شجاعت لازم است. ممکن است یک یا هر دو شریک امواج شک و تردید را تجربه کنند. هر دو به مهارت های زیادی نیاز دارند تا بتوانند درگیری ها و ناامیدی های اجتناب ناپذیر حاصل شوند.

در طول طلاق ، دو نفر باید با شکست رابطه کنار بیایند ، زندگی عاطفی و معمولاً از نظر اقتصادی مستقل برقرار کنند و رابطه را محکم در گذشته بگذارند. درک و پذیرفتن نقشی که هر یک از شرکا در تجزیه روابط داشته است مهم است. غالباً برای شرکای طلاق کار تنظیم قوانین درگیری برای محدود کردن تماس با یکدیگر مفید است. نگاه بیرونی یک مشاور حرفه ای می تواند به ویژه مفید باشد.

سرانجام ، تلاطم عاطفی فروکش می کند و امکان پذیر و ضروری می شود - یک داستان غنی از روابط ، عدم موفقیت آن ، طلاق و رشد عاطفی ناشی از آن را در هویت فرد گنجانید. بسیاری از اشیاء برای استفاده از نوعی آئین - مانند مبادله نامه یا هدایا - برای علامت گذاری به پایان می رسند ، گذشته را با هم تصدیق می کنند و به سمت آینده جدا می شوند ، مفید هستند.

  • ۹۹/۰۴/۱۵
  • amirreza asadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی