علم روانشناسی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

یک مطالعه جدید می گوید ، استعمال سیگار ، نوشیدن زیاد و طلاق از جمله عوامل اجتماعی و رفتاری است که به شدت با مرگ زودرس مرتبط است.

محققان داده های بیش از 13.600 بزرگسال آمریکایی را بین سالهای 1992 تا 2008 مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و 57 عامل اجتماعی و رفتاری را در بین کسانی که بین سالهای 2008 تا 2014 درگذشتند ، مورد بررسی قرار دادند.

10 عامل که از نزدیک با مرگ در ارتباط هستند عبارتند از: سیگاری بودن فعلی. تاریخ طلاق؛ تاریخ سوء مصرف الکل؛ مشکلات مالی اخیر؛ تاریخ بیکاری؛ سیگار کشیدن گذشته رضایت از زندگی پایین؛ هرگز ازدواج نکرده؛ تاریخچه تمبرهای غذایی و تأثیرگذاری منفی.

الی پوتمن ، نویسنده اصلی استاد کینزیولوژی در دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) در ونکوور گفت: "این نشان می دهد که یک رویکرد طول عمر برای درک واقعی سلامت و مرگ و میر لازم است." وی این پژوهش را با محققان دانشگاه جان هاپکینز ، دانشگاه پنسیلوانیا ، دانشگاه کالیفرنیا ، سان فرانسیسکو و دانشگاه استنفورد همکاری کرد.

مثلاً پوترمن خاطرنشان کرد که او و همکارانش به 16 سال سابقه بیکاری نگاه می کردند ، نه فقط اینکه آیا مردم در حال حاضر از سر کار نبودند.

پوتمن در انتشار اخبار خبری UBC توضیح داد: "این چیزی بیش از عکس لحظهای یک بار در زندگی افراد است ، جایی که ممکن است چیزی از دست برود زیرا این اتفاق نیفتاد." "رویکرد ما نگاهی به تأثیرات احتمالی بلند مدت از طریق لنزهای طول عمر می دهد."

امید به زندگی در ایالات متحده به مدت سه دهه در مقایسه با سایر کشورهای صنعتی رکود بوده است ، اما دلایل آن مشخص نیست.

عوامل زیست شناختی و شرایط پزشکی به عنوان عوامل اصلی در خطر مرگ شناخته می شوند ، بنابراین نویسندگان در عوض بر عوامل اجتماعی ، روانشناختی ، اقتصادی و رفتاری متمرکز شدند.

پوتمن گفت: "اگر ما می خواهیم پول و تلاش خود را برای مداخلات یا تغییر سیاست بکار گیریم ، این مناطق به طور بالقوه می توانند بیشترین بازده آن سرمایه گذاری را فراهم کنند."

وی گفت: شناسایی عاملی مانند تأثیر منفی - ایده ای که شما در زندگی تمایل به دیدن و احساس نکات منفی تر دارید - نشان می دهد که مداخلات جدید و هدفمند ممکن است لازم باشد.

این یافته ها 22 ژوئن در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد.

  • ۹۹/۰۴/۰۴
  • amirreza asadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی